Rondreis Zuidelijk Afrika - Reisverslagen van Moosje - WaarBenJij.nu Rondreis Zuidelijk Afrika - Reisverslagen van Moosje - WaarBenJij.nu
Rondreis Zuidelijk Afrika

Nog een weekje werken. Druk met voorbereiden van de reis. Heel erg veel zin in. Volgens mij heb ik alles.....

Dag 1. Om 10 uur vliegen vanaf Amsterdam naar Kaapstad.

Nu 12 december. De laatste loodjes voor wat betreft werk....Straks koffer pakken en hopen dat alles er in past.....
De eerste 2 dagen breng ik door in Kaapstad waar de Tafelberg, Robbeneiland en Kaap de Goede Hoop niet zullen ontbreken.
Die ervaringen en alle andere mooie momenten op mijn reis wil ik graag met jullie delen.
Wordt vervolgd dus.

vanmorgen om half 7 vertrokken om er vervolgens bijna bij Amsterdam achter te komen dat ik mijn fotocamera was vergeten. terug naar huis dus, lichtelijk in paniek bij die wegtikkende klok. Echt net op tijd terug op schiphol om probleemloos mijn koffers af te geven en nog een cappuccino te halen. Gate change gemist dus stond bij verkeerde gate maar uiteindelijk is het fan toch goed gekomen en vertrok het vliegtuig 20 minuten later dan gepland.
Naast bij zat een grote man. Als hij zijn arm langs zijn lichaam had was mijn halve stoel bezet.....redelijk ingebouwd de reis doorstaan om vervolgens zeer vriendelijk door bas, onze reisleider opgewacht te worden. Ik meld mij blijkbaar als eerste maar Bas vond dat wel grappig omdat ik ook als eerste op de lijst stond..

en dan ontmoet ik ook mijn reisgenoten,,,,yin, cornee, bregje, wilma, arjan.....en de rest.....(namen vergeten)
we gaan met een grote bus naar ons hotel dat grappig genoeg: never home heet....
de meegenomen reisstekkers blijken niet te passen dus nog even naar de receptie terug om te kijken of die er een heeft en dat ik gelukkig zo. we drinken nog wat met een klein groepje en dan duik ik mijn bed in. Morgen om u uur klaar staan voor de 1e excursie naar kaap de goede hoop.....

dag 2 14-12-2014
om half 7 vanmorgen wordt er door Bas op mijn deur geklopt met de vraag of ik al wakker ben....ik denk nog: wat fijn een wekservice.....ik denk, mwah, kan nog wel een kwartiertje blijven liggen, 5 voor 7 weer gebonkt op mn deur......of ik ql klaar ben. ik zeg, ik heb nog een uur, relax.....ja zegt Bas, je hebt zeker nog de Nederlandse tijd.....oeps.....gelukkig kunnen petjes goed in vakantietijd en hoef ik niet perse te ontbijten.....5 min te laat wek enfin, dat mocht de pret niet drukken.....het groepje bestaan vandaag uit Jin, Arjen. Wiel, Helma, Corne en Margje. Onze gids het Joepie.....Joepie!!!!
we rijden langs de kust naar Kaapstad. onderweg 2 stops. 1 boortochtje naar een rots vol zeeleeuwen....op de kant voert een man de zeeleeuwen met stukjes vis die hij in zijn mond neemt. de zeeleeuw springt op uit het water en pakt behoedzaam het stukje vis zonder de man te bijten. Mooi gezicht.
Daarna rijden we verder naar een strand vol pinguins . Prachte parmante beesten en lekker fotogeniek. Daar lunchen we en vandaar rijden we naar Kaap de Goede Hoop. Werkelijk prachtig om te zien. We maken nog een lange wandeling naar het zuidelijkste puntje van de kaap en komen onderweg nog salamanders en een marmot tegen. eerst moeilijk te spotten om er vervolgens gewoon 1 tegen het lijf t lopen op ons pad.
eenmaal terug bij de bus rijden we terug naar ons hotel maar we maken eerst nog een stop bij de Tafelberg. Helaas is de kabelbaan vanwege de wind net dicht gegaan en voor lopen is het te laat. Morgen nog maar een keer proberen....

Dag 3: Volgens mij is de wet van Murphy van toepassing. Wil ik vanmorgen lekker mijn haar föhnen, heb ik niet de juiste adapter……Gelukkig blijkt Jin wel een adapter te hebben waar de stekker van mijn föhn in kan dus ik na ontbijt naar mn kamer om mn haar te fohnen, blijkt mijn fohn het niet te doen…….in de tussentijd had ik ook al vernomen dat mijn, al maanden van de voren geboekte trip naar robbeneiland niet doorging omdat de boten niet varen vanwege te veel wind……
Dus ging ik vanmorgen alleen op pad, heb de rode lijn van de city sight seeing tour gedaan en heb daarna mijn hzar laten invlechten. Probleem van de föhn ook gelijk opgelost. ’S Middags terug naar hotel om Helma en Wiel en Jin en Arjan te ontmoeten voor de trip naar de tafelberg. Wandelen naar de top zal niet meer lukken vanwege de tijd dus met de kabel omhoog en lopend naar beneden. Maar ja, veel ind, geen boot dus ook geen kabel. Marjolein had zich ook bij de groep aangesloten en zij had wel oren naar het slavenmuseum en de botanische tuin die we met de blauwe lijn konden bereiken. Omdat de laatste bus rond half 5 gaat besluiten we met de botanische tuin te beginnen. De tuin ligt hellend op een berg en wij wandelen naar boven, komen nog een slang tegen en besluiten dat we onze mini Tafelberg hebben gewandeld. Nog net op tijd halen we de laatste bus en maken we de route af via en rijden langs de kust terug naar Waterfront. Eenmaal weer daar aangekomen lopen we rond en belanden in een soort van overdekte markt maar dan met kraampjes met eten uit verschillende landen. Er is ook een koffiekraam waar we een heerlijke cappuccino drinken. Daarna lopen met verder en komen we op een plein waar een band speelt met 4 vrouwen en 1 man. Een vrouw speelt contrabas, heel gaaf.
Marjolein en ik hebben daarna nog wat gewinkeld en zijn toen terug gelopen naar ons hotel. Daar wat gedronken aan de bar, vervolgens nog de bar around te corner ingegaan om na korte tijd te besluiten dat de bar in het hotel gezelliger is en dus daar onze laatste drankjes voor het slapen gaan te nuttigen. Als we bijna Nar bed gaan zien we de rest van de groep en kletsen nog even wat.
Morgen om 8 uur vertrekken we naar de Cederbergen.

dag 4.
Vanmorgen om 8 uur vertrokken naar de Ceberbergen. Het is hier een nationale feestdag. De reis verloopt daardoor veel sneller dan gepland en we zijn om 12 uur al op de plaats van bestemming. We verblijven in een paar knusse huisjes in de middle of nowhere.....prachtig heuvelachtig land. voor binnenkomst eerst huisje controleren op slangen e.d.
Ze rijden hier trouwens links.
De nationale vogel van Zuid Afrika is de blauwe kraanvogel. Die hebben we onderweg al gezien. Ook een springbok die niet sprong, struisvogels en een eland antilopen
We hebben de eerste kilometers van de 5427 er op zitten. Het is hier 35 graden en ons verblijf heet travelers rest.
Het heeft ook een zwembad en in een klein beetje water naast het zwembad huist een grote schildpad.we hebben heerlijk afgekoeld en chillen nu wat. Vanavond gaan we bbqen.

Recente Reisverslagen:

20 December 2014

Zuiderlijk Afrika
Moosje

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 21876

Voorgaande reizen:

13 December 2018 - 28 Januari 2019

M&M reizen door Nieuw Zeeland

01 December 2017 - 27 December 2017

Van tango naar salsa

21 September 2016 - 12 Oktober 2016

Uganda rondreis

13 December 2015 - 17 Januari 2016

Backpacken

13 December 2014 - 10 Januari 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

13 December 2013 - 07 Januari 2014

Costa Rica

12 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Rome

13 Juni 2013 - 18 Juni 2013

Berlijn

09 Maart 2012 - 18 Maart 2012

eerste kennismaking met Afrika

11 November 2011 - 15 November 2011

Praag

17 November 2006 - 22 November 2006

PV uitje Barcelona

18 Augustus 2005 - 24 Augustus 2005

Lissabon

18 December 1998 - 24 November 1998

Londen

07 Augustus 1997 - 15 Augustus 1997

Porto Santo

18 Juni 1997 - 24 Juni 1997

Parijs

19 Juni 1993 - 27 Juni 1993

huwelijksreis

Landen bezocht: